Roll Up bannery jsou ve světě reklamy, marketingu a prezentace léty osvědčenými poutači. V porovnání s jinými druhy prezentačních systémů představují fantastický poměr „cena – kvalita“, přičemž jsou k dispozici v různých velikostních provedeních. Rozměry Roll Up bannerů začínají od formátu A4 a končí téměř u 2,5 metru. V následujících řádcích jsme pro vás podrobněji rozebrali nejžádanější rozměry Roll Up bannerů Plotbase. Nemůže chybět klasický formát 85 x 200 cm, oblíbené jsou však i menší či větší varianty.

Nejžádanější rozměry Roll Up bannerů

Absolutní klasikou mezi Roll Upy je varianta o rozměrech 85 x 200 cm. Mezi jeho menšími variantami je poměrně vyhledávaná také o 5 cm užší alternativa či podstatně menší Roll Up ve velikostním provedení 60 x 160 cm. Co se týká větších, resp. širších, formátů, zákazníci Plotbase si nejčastěji vybírají z poutačů širokých 100 až 200 cm.

Roll Up rozměr 60 x 160 cm

Jeho největší výhoda spočívá v užší kazetě. Oproti klasickému Roll Up banneru, jehož kazeta je široká 85 cm, má tento Roll Up Mini kazetu o šířce pouhých 60 cm. Tím pádem se vyznačuje nižší hmotností, přičemž se snáze přenáší i snadněji uskladňuje. Na druhé straně, jeho nevýhodou je horší viditelnost nejen z dálky, ale například i v konkurenci klasických Roll Upů či jiných větších reklamních poutačů například na výstavištích či veletrzích.

Cena: cca od 45 EUR

Hmotnost: 1,9 kg

Roll Up rozměr 80 ​​x 200 cm

Užší verze klasického Roll Upu. Největší zájem o rozměry 80 x 200 cm projevují zákazníci, kteří mají předem připravenou grafiku svislého formátu. Občas nás osloví značka, která má zažitý svislý branding – shora dolů. V takovém případě nepotřebují 5 cm navíc do šířky, jak nabízí Roll Up tradičních rozměrů. Vystačí si totiž se šířkou 80 cm. Jelikož pouhým okem je 5 centimetrový rozdíl prakticky nepatrný, v konkurenci klasických Roll Upů nebude tato užší varianta nijak znevýhodněna.

Cena: cca od 51 EUR

Hmotnost: 2 kg

Roll Up rozměr 85 x 200 cm

Jedná se o nejtradičnější Roll Up na trhu, takříkajíc absolutní standard a zažitý formát, kterému se velmi dobře přizpůsobuje jakákoliv grafika. Pokud má zákazník zájem o klasický Roll Up, aniž by blíže specifikoval rozměry, v drtivé většině případů očekává právě variantu o rozměrech 85 x 200 cm.

Cena: cca od 52 EUR

Hmotnost: 2,1 kg

Roll Up rozměr 100 x 200 cm

Rozšířená verze klasického Roll Upu o 15 cm. Z vlastních zkušeností doporučujeme tyto rozměry všem, kdo mají/chystají masivnější grafiku.

Cena: cca od 68 EUR

Hmotnost: 2,2 kg

Roll Up rozměr 120 x 200 cm

Rovněž můžeme tuto variantu označit jako rozšířený klasický Roll Up banner. Přidaných 35 cm do šířky však už představuje výrazný rozdíl, díky čemuž na něm pěkně vyniknou masivnější grafiky.

Cena: cca od 84 EUR

Hmotnost: 3 kg

Roll Up rozměr 150 x 200 cm

U Roll Upu širokého 150 cm už pomalu nabýváme dojmu čtvercové grafiky. Díky tomu můžete takový široký banner použít například jako reklamní stěnu na různých výstavách nebo jiných akcích. Nevýhodou je podstatně vyšší hmotnost v porovnání s klasickým Roll Upem, s čímž přirozeně souvisí i náročnější přenášení a převážení, resp. komplikovanější skladování.

Cena: cca od 120 EUR

Hmotnost: 3,3 kg

Roll Up rozměr 200 x 200 cm

Oproti formátu 150 x 200 cm jde v tomto případě o skutečně čtvercový formát. I přes velké rozměry jde stále o relativně levný a v rámci možností dobře přenosný poutač. Absolutní většinu tohoto média tvoří právě grafika, přičemž kazeta zabírá poměrně jen zanedbatelnou část (mechanismus je prakticky neviditelný). Tento stabilní, snadno rozkladatelný reklamní poutač nadstandardních rozměrů umíte využít jako snadno instalovatelnou stěnu s určitým poselstvím – ať už na výstavách, veletrzích, ve školách nebo v rámci firem.

Cena: cca od 198 EUR

Hmotnost: 6,7 kg

Často kladené dotazy při výběru Roll Up banneru

S výběrem správných rozměrů Roll Up banneru souvisí několik otázek. Na základě našich dlouholetých zkušeností vám nabízíme odpovědi z praxe.

Jaké rozměry Roll Up banneru budou pro mě ideální?

Klíčovým prvkem Roll Up banneru je grafika. Zatímco někdo potřebuje na tomto médiu zobrazovat informace, další potřebují vysloveně zaujmout, resp. upoutat pozornost. Pokud potřebujete zaujmout potenciální zákazníky nebo svou cílovou skupinu nějakým odvážným výrokem či výraznými barvami, které nejsou zcela tradiční, tak vám ve své podstatě stačí i menší nebo klasický Roll Up. Jeho obsah totiž efektivně vynikne i na menší ploše. Větší roll-upy nejsou ideální pro sdílení informací, ale slouží spíše k vizuálnímu zvýraznění. Proto se s oblibou a ve velkém používají například k ohraničování prostor jako jeden z hlavních prvků výstavních stánků, případně jako pozadí v rámci různých konferencí a podobně.

roll up banner rozmery

Vystačím si s jedním roll-upem, nebo je lepší mít více variant?

Všeobecná výhoda Roll Upů spočívá v tom, že lze použít jako poutač s informacemi, v rámci kterého umíte velmi jednoduše a libovolně měnit branding i celou grafiku. Stačí vám tak jedna kazeta, do které můžete kdykoli nainstalovat grafiku na základě vašich požadavků.

Příklad od Plotbase: V minulosti jsme realizovali Roll Up pro zákazníka, který má taneční studio. Náš zákazník se připravoval na 6 různých soutěží se 6 různými tanečními partnerkami. V krátkém časovém horizontu tak potřeboval 6 samostatných grafik. Roll Up banner byl tedy pro něj ideálním řešením. Stačila mu totiž jedna kazeta, kterou si mohl podle potřeby vybavit požadovanou grafikou. Kromě toho byl takový poutač pro něj snadno přenosný a ještě i cenově výhodný.

Má být Roll Up jen doplněk nebo hlavní poutač?

To záleží i na tom, kolik prostoru máte na výstavě, veletrhu nebo akcí, kam se s Roll Upem chystáte. V dnešní nabité konkurenci však doporučujeme kombinovat klasické Roll Upy s modernějšími textilními poutači. Inovativní prvky zakomponované do vaší prezentace vám totiž dají větší šanci vyniknout a vystoupit z davu ostatních firem a společností.

Jak vytvořit ideální grafiku pro Roll Up banner?

Z vlastních zkušeností vám doporučujeme dodržovat určité marketingové a technické požadavky, díky kterým dokáže váš Roll Up zaujmout poutavým obsahem či poselstvím už na první pohled, z větší vzdálenosti. Ty nejdůležitější zmiňujeme a rozebíráme v samostatném článku na našem blogu.

roll up banner grafika

Vyberte si správný rozměr Roll Up banneru od Plotbase

Když jde o nejžádanější rozměry Roll Up bannerů, v předchozích řádcích jsme rozebrali to nejdůležitější. Po jejich přečtení byste tak měli mít jasno v tom, jaký Roll Up od Plotbase bude pro vás ten nejideálnější. Pokud však přece jen stále jaksi tápete, přečtěte si náš další článek Nákupní poradce: Jak vybrat správný Roll Up? Potom už budete určitě vědět, které provedení nejlépe splní vaše požadavky. No a pro lepší přehled přidáváme na závěr ještě drobné shrnutí, které vám také může usnadnit výběr.

Populární rozměry Roll Up bannerů a jejich vlastnosti

Rozměr

60 x 160 cm

80 x 200 cm

85 x 200 cm

100 x 200 cm

120 x 200 cm

150 x 200 cm

200 x 200 cm

               

Výhoda

Kompaktnost

Cena – kvalita

Cena – kvalita

Větší poutač

Větší poutač

Viditelnost

Viditelnost

               

Využití

Menší akce

Svislejší grafiky

Univerzální poutač

Masivnější grafiky

Masivnější grafiky

Reklamní stěna

Reklamní stěna

               

Cena

cca od 45 €

cca od 51 €

cca od 52 €

cca od 68 €

cca od 84 €

cca od 120 €

cca od 198 €

               

Hmotnost

1,9 kg

2 kg

2,1 kg

2,2 kg

3 kg

3,3 kg

6,7 kg