V dnešní uspěchané době, kdy se někteří lidé dívají více do mobilů než před svůj vlastní nos, je poměrně obtížné zaujmout pevným reklamním nosičem. Nicméně, v žádném případě to není nemožné. Výborným příkladem, jak efektivně a poutavě oslovit potenciální kolemjdoucí zákazníky na akcích různého druhu, jsou Roll Up bannery. I ty však potřebují kvalitní grafické provedení splňující určité marketingové a technické požadavky.

Grafika

Roll Up bannery nabízejí ideální příležitost k prezentování společnosti či konkrétního produktu na různých krátkodobých eventech. Jejich nosná konstrukce je tvořena lehkým a pevným hliníkovým stojanem a potisk je umístěn na plachtě z matného polypropylenového filmu. Za zmínku stojí i skutečnost, že všechny Roll Up bannery jsou snadno přenosné a dají se složit již do 3 minut.

Roll Up konstrukce

Pevná a lehká nosná konstrukce Roll Up bannerů je základním předpokladem jejich kvality.

Grafika Roll Up banneru - marketingové požadavky

Nejzákladnějším marketingovým požadavkem na grafické provedení Roll Up banneru je jednoznačně jeho schopnost zaujmout poutavým obsahem na první pohled. Obecně však platí, že byste měli jednoznačně vystihnout podstatu toho, co chcete daným Roll Up bannerem vyjádřit. Tohoto požadavku tedy logicky docílíte zajímavým grafickým designem. V následujících řádcích vám předestřeme pár tipů, jak obsah s takovým designem vytvořit.

Grafika pro Roll Up

1. Umístěte své logo do horní části

Místo, kterého si obvykle jako první všimnou lidé na vašem Roll Up-banneru, je jeho horní část. Právě z toho důvodu se tam pokuste umístit své logo, hlavní poselství Roll Up banneru nebo zajímavý poutač. Získáte si tak pozornost potenciálního klienta, který si s chutí prohlédne váš Roll Up-banner.

Roll Up banner logo

Doporučujeme vám, abyste logo nebo název vaší společnosti umístili do horní části Roll Up banneru. Zdroj původního obrázku: freepik.com

2. Pravidlo shora dolů, resp. zleva doprava

Určitě si všichni dobře pamatujete, jak jsme se učili ve škole číst. Shora dolů a zleva doprava. Dbejte proto na správnou posloupnost a chronologii použitého obsahu na Roll Up-banneru. Nikomu se totiž nebude chtít postávat při roll-upu a luštit vaše nelogicky rozházené informace.

Jak vytvořit Roll Up banner

Výborným příkladem, jak umístit logo, resp. název společnosti, do horní části Roll Up bannerů, jsou i tyto ukázky z naší realizace.

3. Vyhrajte si s barvami

Pravdou je, že jednou z důležitých marketingových požadavků kvalitního Roll Up banneru je i jeho barevné provedení. Měli byste si dát pozor na to, jaké barvy použijete a jak je zkombinujete. Myslete na to, že barva je společně s obrázkem vaší největší šancí, jak si získat pozornost potenciálních kolemjdoucích zákazníků. Mimochodem, věděli jste, že americká společnost Pantone, která každoročně zveřejňuje barvu roku, prohlásila za barvu roku 2020 klasickou modrou? Možná byste ji mohli zakomponovat i do vašeho Roll Up banneru. Klasická modrá barva v lidech evokuje oblohu a s ní související čistotu a nadčasovost. Kromě toho, že je elegantní, vyvolává pocit odolnosti a podporuje soustředění.

4. Vyberte si správnou velikost

Roll Up bannery je možné zpracovat v různých rozměrech. V podstatě může klidně platit, že co společnost, to jiná nabídka. Proto budeme, logicky, vycházet z té naší. Zatímco standardní výška našich Roll Up bannerů je 200 cm, jejich šířka se může pohybovat v rozmezí od 85 do 240 cm. To však neplatí při Roll upech Mini, které připravujeme iv rozměrech 40 x 160 cm. Na druhé straně, dokážeme zrealizovat i vyšší Roll Up - konkrétně s označením Mega (výška 300 cm). Za zmínku však stojí i nejmenší Roll Up na trhu, takzvaný stolový Roll Up Table s možnými velikostmi A3, resp. A4.

Nelze ale opomenout skutečnost, že výběr velikosti Roll Upu závisí výlučně na reklamních potřebách dané společnosti. To, co může vyhovovat někomu jinému, nemusí automaticky vyhovovat i vám.

Grafika na Roll Up

 

5. Zaujměte designem a nadpisem

Nejen grafika Roll Upu, ale také design jiných marketingových nosičů, může do jisté míry připomínat jakousi alchymii. Na zaujetí vaší cílové skupiny máte totiž velmi málo času. Právě proto se dobře rozhodněte, jaký obrázek, text či nadpis si zvolíte pro váš Roll Up. Myslete však na to, že chcete zaujmout každého, u koho je to možné. Dbejte tedy na správnou souhru designu a nadpisu, která vám může přinést kýžené ovoce.

Grafika Roll Up

6. Kvalitní obrázky a kontaktní údaje

Zaměřte se především na obrázky ve vysoké kvalitě a barevné škále CMYK, které doplníte minimálním množstvím textu. Nezapomínejte ani na váš kontakt či webovou stránku, kterou můžete jednoduše a účinně umístit do spodní části Roll Up banneru.

Grafika Roll Up banneru - technické požadavky

Co se týče technických požadavků na grafiku Roll Up banneru, dejte si pozor především na okraje. Je nesmírně důležité, aby text, ani nic z grafiky nezasahovalo příliš blízko k okrajům. Když se totiž Roll Up banner nečekaně špatně ořízne, může se stát, že se vám takříkajíc "usekne" část důležitého obsahu.

Důležité technické požadavky

  • barevná škála CMYK
  • uložený bez komprese
  • ořezové značky nesmí zasahovat do prostoru spadávky
  • spadávka minimálně 3 mm

Jak navrhnout Roll Up banner

Rada odborníka: Grafik Marek Michálek radí, aby byl grafický design pro Roll Up banner navrhovaný vždy s eventuálním využitím pro různé typy rozměrů i v tom případě, že to není požadavek klienta. Pokud se zákazník totiž dodatečně rozhodne pro Roll Up bannery jiných rozměrů, předejdete tím přílišnému posouvání či zmenšování textu a obrázků. Navíc docílíte toho, že i Roll Up bannery různých rozměrů budou působit jednotně. Samozřejmě, ve většině případů se drobným úpravám nevyhnete.

Doporučení na závěr

Když si stále lámete hlavu nad tím, jak vytvořit ideální grafiku pro váš Roll Up banner, řiďte se starým známým "v jednoduchosti je krása". Pokud vám však ani tato rada nepřispěla ke klidu na duši, klidně nás kontaktujte a my vám s radostí zodpovíme všechny vaše otázky ohledně realizace Roll Up bannerů.

 

Zdroje obrázků: freepik.com, vlastní zpracování