Co všechno byste měli vědět o výrobě a tisku letáků? Toto je shrnutí nejzákladnějších informací od návrhu přes objednávku až po převzetí

Navrhnout designově zajímavý leták je jedna věc. Aby však splňoval základní technické požadavky pro kvalitní tisk, musí být při jeho tvorbě dodrženy určité zásady. Vše podstatné nejen o výrobě a tisku letáků, ale také o tom, jak je objednat, se dočtete v následujících řádcích.

Technické požadavky na návrh letáků

  • Spadávka 3 mm - co se týče spadávky, naším doporučením je, aby měla 3 mm. Při grafice navržené bez přesahu totiž riskujete, že po tisku a následném oříznutí zůstanou na letáku tenoučké bílé proužky papíru, který bude nepotištěný
  • Rozlišení 300 dpi - doporučujeme, aby měli obrázky použité ve vašem letáku rozlišení alespoň 300 dpi. Při nižším rozlišení hrozí ve výsledku, laicky řečeno, rozmazané obrázky. Dávejte si proto pozor, jaké obrázky do vašeho letáku použijete. Pouze pro příklad, obrázky, na které můžete narazit surfováním na internetu, většinou oplývají rozlišením okolo 72 dpi
  • Převedení na křivky - je třeba, aby byl text i s logy v grafice převeden na křivky.
  • Formát PDF - v případě, že máte zájem o tisk vlastního designu, budeme potřebovat tiskové podklady zaslat ve formátu PDF, případně JPG, TIFF, CRD (verze 13), AI nebo PSD
  • Uložení v jedné vrstvě - tiskové podklady musí být uloženy pouze v jedné vrstvě
  • Provedení CMYK - jelikož barevný model RGB, který je používán na internetu, nepředstavuje nejlepší volbu pro tisk, tiskové podklady musí být zaslány v provedení CMYK

Design letáků, které zaujmou

Designovou stránku letáků lze označit za samostatnou kapitolu. Právě proto jsme se jí podrobně věnovali už v minulosti na našem blogu. Pokud tedy chcete vědět, jaké informace by měl leták obsahovat, resp. jaké zásady při jeho designování dodržovat, dejte šanci našim 10 tipům na vytvoření letáku, který zaujme.

Sázka na jistotu: Všechny zásady tvorby efektivních a účinných letáků ovládá do posledního puntíku i náš šikovný grafik. Právě proto vám dokážeme zastřešit nejen tisk vlastního grafického designu, ale také jednoduchý grafický návrh ZDARMA nebo grafický návrh ušitý doslova a do písmene na míru.

Pohodlná objednávka přes online konfigurátor na výpočet ceny letáků

Když už máte patřičné znalosti o technických a designových požadavcích na výrobu letáků, nezbývá vám nic jiného, než zrealizovat objednávku. Můžete nás kvůli tomu kontaktovat telefonicky nebo mailem, případně pohodlně použít náš online konfigurátor na výpočet ceny a objednání letáků. Krok po kroku a hlavně přehledně si v něm můžete projít jednotlivé parametry objednávky.

výpočet ceny letáky

Formát

V případě formátu jde takříkajíc o individuální záležitost, která bývá subjektivní volbou zákazníka. Svou roli mohou při výběru formátu sehrát například i požadované sklady letáků, kterým se podrobněji věnujeme o něco níže.

Každopádně, letáky vám umíme natisknout v rozměrech od A6 (105 x 148 mm) až do A3 ++ (450 x 320 mm). V úvahu připadá i vámi vybraný vlastní rozměr, popřípadě takzvaný DL rozměr (210 x 99 mm).

Pokud byste měli zájem o rozměr větší než A3 ++, doporučujeme nahlédnout do nabídky našich plakátů.

Papír

V naší nabídce máte na výběr z matných a lesklých papírů různých gramáží. Vybírat si můžete dle vlastního gusta. Mějte však na paměti, že i když jsou těžší papíry o něco dražší, působí jednoznačně luxusněji než ty tenší.

  • Matné papíry - 120 až 300 g / m²
  • Lesklé papíry - 130 až 300 g / m²
  • Kreativní papíry

Tisk

Jednostranný nebo oboustranný? I v tomto případě jde víceméně o otázku osobních preferencí. Při rozhodování se mezi jednostranným a oboustranným tiskem letáků byste však měli brát v úvahu výše zmiňovanou gramáž papíru.

  • Jednostranný tisk - pokud si nepotrpíte na luxusnější design letáků, postačí vám i nižší gramáž (120, resp. 130 g / m²).
  • Oboustranný tisk - doporučujeme vyšší gramáž (od 150, resp. 160 g / m²), aby se zamezilo prosvítání.

Skládané letáky

Lámete si hlavu nad tím, jak se odlišit od konkurence? Tisk skládaných letáků nabízí vašim zákazníkům netuctový leták se zajímavým skladem. Vybírat si můžete až z 8 základních typů, případně vlastní typ skladu. Kontaktujte nás a najdeme pro vás řešení.

Sklady letáků

  • Harmonika
  • Zavřená brána
  • Engineering
  • Dvojitý paralelní
  • Jednoduchý
  • Dopisní
  • Z-sklad
  • Brána

Sklad letáků

Počet kusů

Zpravidla platí, že čím více letáků, tím výhodnější cena za kus. Názorná ukázka:

  • Formát A5, matný papír 120 g / m², jednostranný tisk, bez skládání, 500 kusů - přibližná cena 757,62 CZK (1,52 CZK/ks)
  • Formát A5, matný papír 120 g / m², jednostranný tisk, bez skládání, 2 000 kusů - přibližná cena 2260,02 CZK (1,13 CZK/ks)

V případě, že byste měli zájem o větší množství letáků (více než 2 000 kusů), budeme tisknout ofsetovou technologií, přičemž cena za kus bude samozřejmě ještě o něco nižší. Nicméně, přirozeně se prodlouží doba výroby, na které se ale umíme vždy dohodnout ke vzájemné spokojenosti.

Speciální úpravy letáků na závěr

Na to, abyste vašimi novými letáky dokázali vyrazit dech všem, kterým se dostanou do rukou, slouží naše speciální nabídka závěrečných úprav.

  • Přizpůsobení - po možnosti personalizování se vyplatí sáhnout v tom případě, kdy plánujete rozesílat letáky určitým partnerům či konkrétním lidem. V případě, že si adresát najde na vašem letáku například jméno nebo logo své značky, váš kredit v jeho očích poroste do výšin. Pokud byste měli zájem o takový způsob personalizování, stačí nám zaslat seznam jmen, resp. jiných údajů, v samostatném dokumentu (Word, Excel a podobně).
  • Laminování - dodá letáku nejen praktickou ochranu, čímž prodlouží jeho životnost, ale také patřičnou dávku exkluzivního a luxusního šmrncu. Na výběr máte z matné, lesklé a soft touch fólie.
    • Matná fólie - tuto volbu doporučujeme v případě tmavších letáků.
    • Lesklá fólie - dokáže překrásné zvýraznit barevný tisk.
    • Soft touch fólie - luxusní a exkluzivní sametová fólie, která je mimořádně příjemná na dotek.
  • Parciální UV lakování - když dáte nanést průhledný parciální UV lak na vybrané místo letáku (například na logo či nadpis), vytvoříte tím hladkou a zároveň lesklou plochu, která dodá vašim letáků luxusní a exkluzivní vzhled
  • Bigování - když mluvíme o bigování, máme na mysli rýhování, jehož cílem je rovnoměrné sehnutí papíru po celé délce tak, aby nedošlo k jeho praskání.
  • Perforování - perforování doporučujeme vybrat tehdy, když má část letáku sloužit na zlom (případ vstupenek, šeků a podobně). Jde totiž o dírkování, které umožní snadné odtržení dané části.
  • Zaoblování rohů - co se týče zaoblování rohů, jde především o otázku vkusu. Pokud tedy upřednostňujete oblejší hrany před těmi ostrými, rádi se o to postaráme.
  • Řezání - stohové řezání s délkou řezu do 475 mm.

Jak dlouho potrvá výroba letáků?

Letáky dokážeme standardně připravit pro zákazníka přibližně do 1 pracovního dne od obdržení kompletních a správných tiskových dat, resp. po schválení grafického návrhu, pokud je design letáku v rukou našich grafiků. Samozřejmě, při doručování letáků kurýrem je nutné přičíst k zmiňovanému 1 pracovnímu dni ještě plus 1 další pracovní den. Vaši připravenou objednávku si však můžete převzít i osobně na naší adrese Jaurisova 515/4 v Praze.

Potřebujete letáky expresně do 24 hodin?

Žádný problém! Náš personál je vám během pracovních dnů v době od 7:30 do 17:00 neustále k dispozici. Pokud potřebujete letáky připravit expresně do 24 hodin, případně ještě v den objednávky, zvolte si v konfigurátoru možnost "expresní vyhotovení" nebo nám oznamte tento požadavek po kontaktování. Pokud budou tisková data v pořádku, resp. schválená, pustíme se do tisku letáků nejrychlejším možným tempem. Nicméně, s patřičnou precizností a v žádném případě na úkor kvality.

Náš tip na závěr: Chtěli byste si dát vytisknout větší množství letáků, ale bojíte se, jak budou reálně vypadat? Bez problémů! Ochotně vám připravíme jeden vzorový leták, abyste si ho mohli ohmatat a prohlédnout. Pokud byste na něm našli nějaké "mouchy", společně je vychytáme. Výsledný tisk letáků bude pro vás dokonalý.