Pokud se plánujete zúčastnit nějaké výstavy nebo veletrhu za účelem prezentování vašich služeb nebo produktů, neobejdete se bez reprezentativního výstavního stánku. Jedním z nejdůležitějších požadavků, na který byste měli myslet při jeho navrhování a realizaci, je poutavý design. V konkurenci ostatních totiž potřebujete zaujmout potenciálního zákazníka a učinit na něj dobrý první dojem. Když se vám podaří přitáhnout návštěvníky výstavy nebo veletrhu, budete už jen krůček od generování skutečných zákazníků a zisků pro vaši společnost. Proto vám poradíme, jak navrhnout poutavý výstavní stánek.

Jak navrhnout výstavní stánek a odlišit se od konkurence

Pointou výstavních stánků je zaujmout. V souvislosti s tím vstupuje do procesu návrhu a realizace několik faktorů – od uspořádání přes barvy a osvětlení až po způsoby prezentace vašich produktů.

1. Zamyslete se nad rozvržením

Moderní výstavní systémy nabízejí prakticky neomezené vizuální možnosti. Můžete si je navrhnout a uspořádat do nejrůznějších tvarů a výsledných podob. Ve většině případů se jedná o čtvercový půdorys, který je z několika stran ohraničen. Nejjednodušší variantou je výstavní stánek se třemi otevřenými stranami a jednou zadní stěnou, na které může být například logo, název společnosti, slogan, poutavý headline a podobně. V závislosti na umístění stánku můžete dále uvažovat nad přidáním dalších stěn. Hlavní však zůstává zaujmout a vyvolat v přicházejících návštěvnících očekávání. Musíte je zaujmout už z dálky. Potenciální zákazník potřebuje už z uličky vidět to, kvůli čemu k vám jde. A také potřebuje vidět vás, resp. váš personál. Reprezentativně vypadající osoba ve stejně reprezentativním stánku podvědomě postrčí lidi, aby vás navštívili.

jak navrhnout vystavni stanek

2. Zvolte si správné barvy

To, jak vás vnímá veřejnost, není jednorázovou záležitostí. Zavřete oči a vzpomeňte si na celosvětově populární značku nebo na svou oblíbenou restauraci a podobně. Okamžitě se vám vybaví barva, která je s danou firmou spjata již léta – logem, vizualizací webu nebo dress codem. Při navrhování výstavních stánků se tedy držte svých barev. V budoucnu vám to pomůže k lepší zapamatovatelnosti vaší značky.

3. Nechte zazářit logo i název

Návštěvníkovi vašeho výstavního stánku musí být okamžitě jasné, ke komu jde. Zatímco název společnosti může být nejdominantnějším vizuálním prvkem vašeho stánku, loga doporučujeme umístit na více místech – stojany, regály, stolky a podobně. Využít můžete například i závěsné konstrukce. Návštěvníci výstavy přirozeně vnímají to, co je před nimi. Když však umístíte nad váš výstavní stánek závěsnou konstrukci, která bude nést například právě název vaší značky nebo logo, získáte ve srovnání s vaší konkurencí jedinečný poutač.

4. Myslete na vhodné osvětlení

Výstavní stánek může být úspěšný pouze tehdy, je-li vidět. V této souvislosti hraje klíčovou roli osvětlení. Počítejte s tím, že na výstavách bude osvětlena možná i více než polovina stánků. Pokud ten váš osvětlený nebude, lidé vás nebudou vnímat. A pokud osvětlení podceníte, „ztratíte se v davu“. A nezapomeňte, že úpravou osvětlení můžete také zvýraznit klíčové prvky vaší expozice – například produkty. S tím vám mohou účinně pomoci různé typy vnitřních, bodových nebo venkovních svítidel. Skvělým příkladem jsou podsvícené LED stěny, po kterých je dnes v souvislosti s výstavními stánky velká poptávka. Z vizuálního hlediska jsou mimořádně atraktivní a mohou přitáhnout pozornost kolemjdoucích. Nemluvě o tom, že pokud na výstavě zhasnou všechna světla, například kvůli nějaké prezentaci, může váš stánek díky LED podsvícení doslova „zazářit“ v konkurenci ostatních.

vystaviste expo acke

5. Vystavte své výrobky co nejkrásněji

Výstavní stánky se neobejdou bez ploch, které budou sloužit k vystavování vašich produktů. Koneckonců, je to jejich hlavní podstata. Čím více stěn přidáte do vašeho stánku v rámci jeho rozložení, tím více prostoru získáte pro prezentaci výrobků. V tomto ohledu doporučujeme volit regálová řešení, která dokonale zapadnou do celkového designu výstavního stánku. Z vizuálního hlediska se stanou jeho součástí.

6. Poskytněte návštěvníkům možnost interakce

Pamatujte, že pro vaše potenciální zákazníky je lepší jednou zkusit než 100krát slyšet. Samozřejmě, prezentace z vaší strany je na výstavě nezbytná. Pokud však prezentujete produkty nebo služby, které lze v rámci výstavní akce i vyzkoušet, umožněte návštěvníkům interakci. Zařaďte do výstavního stánku interaktivní prvky, jako například digitální obrazovky nebo různé interaktivní body.

7. Zvažte zakomponování chill out zóny

Pokud má být výstavní stánek určen k prezentaci služeb, které lze přímo na místě například i zakoupit, doporučujeme vám zvážit začlenění chill out zóny. Představte si ji jako pohodlné posezení v rohu půdorysu, které lze opticky oddělit stěnou v prostoru nebo různými dekorativními prvky. Potenciálnímu klientovi dokážete v klidu odprezentovat vaše služby – například bankovního charakteru, zájezdy a podobně.

8. Dejte si záležet na výběru materiálu

Výstavní stánky se dnes zvyknou vyrábět z různých materiálů. V naší společnosti dbáme na ekologii a používání udržitelných materiálů. Konstrukce výstavních stánků zhotovujeme z hliníku, který lze recyklovat prakticky donekonečna. Ke spojení jednotlivých komponentů používáme plastové spojovací prvky, které jsou vyrobeny buď z recyklovaných, nebo recyklovatelných materiálů. Samozřejmě tak činíme proto, abychom snížili množství odpadu v oběhu a celkový dopad výroby na životní prostředí. Co se týče grafické stránky výstavních stánků, potlačovat se může například PVC deska. Pokud však potřebujete ohebný materiál, grafika se dá přenést na akryl, který se ohýbá do rohů. V porovnání s PVC deskou je o něco lesklejší a působí poutavěji. No a nelze opomenout ani textil, který je v současnosti velmi populární zejména kvůli své odolnosti a barevné stálosti. Velice dobře se na něj tiskne grafika a také je lehký, což oceníte při manipulaci se stojanem.

Věděli jste, že do výstavních stánků lze zakomponovat i dřevěné prvky, skleněné materiály, průhledné stěny nebo různá okénka? Fantazii se v tomto případě opravdu meze nekladou.

vystavni stanek material

Výstavní stánky na míru vs. pronájem

Naše společnost nabízí pronájem výstavních stánků i jejich výrobu na míru. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Při pronájmu bezpochyby ušetříte na nákladech spojených s expo eventem. Zaplatíte pouze částku za pronájem konstrukce, kterou dokážeme s ohledem na naše skladové zásoby přizpůsobit vašim požadavkům + za grafický návrh a potisk dle vašich představ. Výstavní stánek vám přivezeme na akci, složíme a po skončení akce rozložíme a odvezeme zpět. Potištěné materiály vám zůstávají a můžete je klidně použít při dalším eventu, čímž se vám přirozeně sníží náklady.

Naopak, když si necháte navrhnout a vyrobit výstavní stánek na míru, můžete jej opakovaně používat pro další výstavy. Konstrukce vám totiž zůstává spolu se všemi grafickými materiály.

Rozhodnete-li se pro využití našich služeb, postaráme se nejen o profesionální grafický návrh, ale také o kompletní výrobu i postavení stánku přímo na místě. Nemusíte tak řešit prvotní montáž a ušetřený čas můžete soustředit na přípravu akce. Pokud budete chtít, zaškolíme vás i v montáži a demontáži celého systému. V rámci dalších akcí tak dokážete rychle, jednoduše, svépomocí a bez potřeby nářadí složit i rozložit celý výstavní stánek. Díky tomu budete z dlouhodobého hlediska šetřit finanční prostředky na chod vaší firmy.

Bez ohledu na to, zda máte zájem o výstavní stánek na míru, pronájem výstavního systému nebo jakoukoli konzultaci s tím související, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám zodpovíme všechny dotazy a společně prodiskutujeme možnosti vaší prezentace na výstavě nebo jiném expo akci.