V současnosti, kdy nejen marketingem, ale i celým světem, hýbou moderní technologie s online prostorem, se stále více a více podnikatelů zamýšlí nad tím, zda se vyplatí investovat do offline reklamy. Ano, vyplatí. Offline reklama jako taková má totiž řadu výhod. Skvělým příkladem jsou ať už letáky, plakáty, billboardy nebo reklamní tabule.

Co vlastně rozumíme pod offline marketingem?

Offline marketingem se rozumí jakákoliv reklama, která se uskutečňuje pomocí tradičních offline médií - televize, rozhlas, billboardy, plakáty, letáky a podobně. Na rozdíl od online marketingu, který využívá mediální kanály umístěny na internetu, zmiňovaná offline média nemusí nutně potřebovat online připojení na to, aby úspěšně uskutečnily reklamní kampaň. Klíčem k úspěchu je uvědomit si jejich výhody.

5 výhod offline reklamy

I když se v současnosti mnozí podnikatelé soustředí především na digitální marketing, neměli by zapomínat ani na nesporné výhody offline reklamy. Toto jsou některé z nich.

Výhody offline reklamy

1. Autenticita

Pokud jde o reklamy, lidé mohou být poměrně vrtkaví. Jinak řečeno, mohou být hákliví na to, co vidí, resp. chtějí vidět. Online marketing se jdouce ruku v ruce s moderními technologiemi a internetem stal takříkajíc všudypřítomným. U mnoha lidí však můžeme pozorovat obecnou nedůvěru k internetovým reklamám. Setkávají se totiž s pocitem, že všechno, co vidí online, bylo "šité na míru tak", aby je to cíleně zasáhlo a postrčilo ke konverzi. Což je svým způsobem pravda.

Digitální marketing tak působí neosobně a v porovnání s offline reklamou neautenticky. Na druhé straně, pokud byste dali s úsměvem na tváři někomu do ruky vaši vizitku, byli byste určitě na správné cestě k získání nového zákazníka.

2. Hmatatelnost

Samozřejmě, žádný podnikatel nečeká, že bude někdo na ulici osahával jeho reklamní tabuli či billboard. Na druhé straně, když se na to podíváme z pohledu takových letáků, případně nálepek, nabírá hmatatelnost v souvislosti s offline reklamou úplně jiný rozměr. Fyzický kontakt s nimi lze jen těžko ignorovat tak jako sponzorovanou reklamu na sociálních sítích.

Věděli jste, že vědci z Temple University zjistili, že tištěná média způsobují silnější aktivitu v lidském mozku, což představuje ve srovnání s digitálními médii větší předpoklad pro budoucí nákupní chování?

3. Oslovení

Mezi neopomenutelné výhody offline reklamy patří i způsob, jakým dokáže oslovit cílové publikum. Laicky řečeno, materiály jako billboardy či plakáty mohou oslovit lidi kdekoliv, kde je umístíte. Během celého dne se "u nich" vystřídají stovky či tisíce lidí. A co je důležité, jde o lidi, kteří si ve svých očích jen tak nezapnou Adblock, aby se vaší reklamě vyhnuli (jak se to děje v online prostředí). Offline marketingové nástroje je proto dobré situovat na místa s vysokou koncentrací lidí - například v blízkosti stadionů nebo na náměstích, veletrzích či výstavách.

Navíc, s "oslovováním" úzce souvisí i starší publikum, případně lidé, kteří nemusí být online. Chcete je vynechat z vašeho podnikání? Jedna zajímavá statistika naznačuje, že by to nemuselo být nejšťastnější řešení. Informace z U. S. Bureau of Labor Statistics totiž odhalují, že nejvíce výdajů na dopravu, oblečení a sociální zabezpečení míjejí právě starší lidé ve věku nad 55 let. Za předpokladu, že by někdo z nich neměl přístup na internet nebo by na něm netrávil příliš mnoho času, byste se ignorováním offline reklamy (ne) vědomě připravily o možnost dalšího zisku. Samozřejmě platí to v tom případě, pokud vaše podnikání zasahuje do některé ze zmiňovaných oblastí.

offline marketingové nástroje

Zdroj obrázku: pixabay.com

4. Povědomí

Budovat povědomí značky v očích široké veřejnosti je bez debaty během na dlouhou trať. Pokud však podnikáte v oblasti, ve které máte určitou konkurenci, potřebujete být v porovnání s ní "na očích" jednoznačně víc. Potřebujete, aby lidé viděli vás, ne vaši konkurenci. A to bez ohledu na to, zda jde o online nebo offline prostředí.

V souvislosti s budováním povědomí stojí za zmínku i správný mix online a offline marketingu, o kterém se blíže rozepíšeme o něco níže. Představte si však situaci, že vám běží reklamy na sociálních sítích, které již několikrát perfektně zacílili na pana XY. Vaše produkty / služby ho natolik zaujaly, že dlouhodobě uvažoval o jejich zakoupení / využití, ale nakonec to vypustil z hlavy. Jednoho dne se ale prochází po městě a najednou natrefí na vaši offline reklamu - řekněme, že například reklamní tabuli nebo billboard. V tom si opětovně vzpomene a sám sobě položí otázku, proč "do toho vlastně nešel". A máte dalšího zákazníka ...

Co z toho plyne? Offline reklama vám může nejenže podat pomocnou ruku v budování povědomí značky v očích široké veřejnosti, ale ještě k tomu i dopomoci k vyšším ziskům.

5. Rozmanitost

Další úžasnou výhodou offline reklamy je možnost experimentovat a vybírat si, jaký tištěný nástroj použijete k oslovení lidí. Rozhodnete se pro velký billboard vedle cesty, plakát či reklamní tabuli v centru města nebo dáte přednost rozeslání letáků lidem z kontaktů vaší databáze? Ať si zvolíte jakoukoliv variantu, experimentovat můžete is jejím designovým provedením. V konečném důsledku může být tedy váš offline marketingový nástroj účinný i díky poutavému vizuálu.

reklamní tabule

Zdroj obrázku: freepik.com

Online vs. offline reklama

V případě jakékoliv firmy může marketingová strategie výrazně ovlivnit její celkové šance na úspěch. Každá společnost, od začínajícího Startupu až po dobře zaběhnutou velkou značku, by si měla uvědomovat, jak důležité je zvolit správnou strategii. Navzdory výhodám digitálního marketingu, mezi které obecně patří vysoký dosah reklamy s přesným cílením, měřením a vyhodnocováním statistik, nejsou online technologie jedinou cestou, kterou se může marketingová strategie ubírat.

Ne nadarmo se říká, že by se neměla dávat všechna vajíčka do jednoho koše. Toto tvrzení, resp. doporučení, se dá velmi jednoduše implementovat i do oblasti marketingu. Jak? Místo toho, abyste předešli "rozbití vajíček" ve smyslu neúspěšného upínání se na jeden způsob propagace, můžete například vsadit na správný mix online a offline reklamy.

Jak naznačují četné studie o vícekanálovém marketingu, offline a online reklama mohou při zvyšování návratnosti investic nejenže spolupracovat, ale ještě k tomu i často dosahovat větší úspěch než když se realizují separovaně. Techniky offline a online marketingu, i když jsou zdánlivě rozdílné, se tak mohou skutečně navzájem podporovat a celkově posilovat marketingovou strategii.

billboard

Zdroj obrázku: freepik.com

Závěr

Jak jste měli možnost vidět, seznam výhod offline reklamy je skutečně dlouhý. Právě proto se vám může vyplatit investovat část marketingových prostředků ať už do letáků, plakátů, billboardů, nebo reklamních tabulí.

TIP: Chcete podpořit vaše podnikání? Zatímco na našem blogu najdete několik kvalitních článků s přesahem do offline reklamy, tak přímo u nás vám rádi zajistíme tisk offline marketingových nástrojů, které podpoří vaše prodeje.

 

Zdroje obrázků: freepik.com, pixabay.com, vlastní zpracování