Podobně jako lidé, i značky a společnosti mají svou jedinečnou identitu, kterou se mohou nejen odlišit, ale i na míle vzdálit od své konkurence. Pod takovou identitou se logicky ukrývá ať už název a logo značky nebo i barvy, které jsou s ní spjaty. Je toho však mnohem víc. Každopádně, důležitým faktem zůstává, že identitu značky je možné v jejím celém rozsahu vnést i do kamenné prodejny. Jak na to?

identita značky

Jak vnést identitu značky do vaší kamenné prodejny? Zdroj obrázku: freepik.com

Co stojí za identitou značky?

Není to jen o názvu a logu... Identitu značky pomáhají budovat i zaměstnanci, způsob komunikace se zákazníky či takové detaily, jakými jsou vůně, hudba, osvětlení a celková atmosféra v prodejních prostorách. Speciální pozornost si však zaslouží zejména nefalšovaná pravda o značce s jejím unikátním příběhem.

co stojí za identitou značky

Za každou emocí hledejte příběh

Každá značka oplývá nějakým příběhem, který je důležitý nejen pro ni, ale také pro její zákazníky. Obecně, za silou vyprávění příběhů je skutečná věda. Lidský mozek nezpracovává pouze samotné příběhy, ale rovnou i emoce, které za nimi stojí. Pochopení myšlenek a pocitů prodejců, jejich příběhu a toho, jak s vášní vybudovali svůj vlastní byznys, přiměje zákazníka k empatii a skutečnému emocionálnímu spojení.

Věděli jste, že 64% nakupujících si buduje vztahy se značkami na základě sdílených hodnot? Zákazníky ve skutečnosti láká samotná značka a jejich vlastní zkušenosti s ní - ne cena produktů.

Co z toho plyne? Pokud jako prodejce správně definujete své podnikání a svou identitu, přestáváte být jen tuctovým dodavatelem produktů, jakých je na trhu nespočet. Automaticky se totiž stáváte jakýmsi partnerem v oblasti životního stylu, čímž si budujete stabilní vztahy se zákazníky. Mimochodem, výše zmiňované pochopení se může v důsledku takových skutečností přirozeně změnit na důvěru a následně i na příjmy.

Zvýšit příjmy můžete i správnou prezentací

Zamysleli jste se někdy nad tím, že nikdo nechce být jediným, kdo od vás nakupuje? Musíte tedy logicky do vaší kamenné prodejny dostat větší množství zákazníků, abyste přirozeně zvýšili vaši důvěryhodnost a následně i příjmy. Jak toho docílit? Pomoci vám může správná prezentace prodejny přímo na místě. Správná prezentace prodejního místa spolu s vhodně zvolenými prezentačními systémy může vést již k výbornému prvnímu dojmu kolemjdoucích.

Zapamatujte si: Silnou identitu vaší značky musí cítit návštěvníci už při vstupu do prodejny. Vaši potenciální zákazníci chtějí mít totiž pocit, že vstupují do vašeho světa, kde je čeká přímo hypnotizující poselství, které dá zelenou jejich představivosti a fantazii před případnou koupí produktu.

Jak rozmístit prezentační systémy před prodejnou?

Tak, na tuto otázku pravděpodobně neexistuje žádná jednoznačná odpověď, resp. předepsaný návod, jak na to. Odvíjí se to ať už od zaměření prodejny, stylu komunikace značky, nebo prostorových možností. Právě prostorové možnosti hrají v tomto případě důležitou roli. Je totiž více než pochopitelné, že pokud máte prodejnu na úzkém chodníčku bez přílehlého pozemku, nebudete se moci vyřádit s různými stojany či beachflagy. Možností máte však několik.

prodejna identita značky

Pokud disponujete dostatkem prostoru před prodejnou, můžete jej využít například na rozmístění beachflagů a exteriérových poutačů. Tyto prezentační systémy si dozajista získají pozornost kolemjdoucích již z větší vzdálenosti. Na škodu ale určitě nebude ani takový áčkový stojan před vstupem do prodejny. Ten představuje ideální příležitost, jak odprezentovat nejaktuálnější nabídku prodejny či nejžhavější akce a slevy.

Řešení máme však i pro ty, kteří výše zmiňovaným prostorem nedisponují. Užitečnou a úspěšnou reklamní plochou mohou být totiž i okna a dveře prodejny. Můžete je využít například na rozmístění kreativních nálepek a plakátů s logy a aktuální nabídkou společnosti.

Naše doporučení: Výborný způsob, jak využít reklamní plochu na oknech a prosklených dveřích, nabízejí perforované okenní fólie, takzvané "One way vision". Jejich hlavní devizou je, že zatímco kolemjdoucí vidí při pohledu na ně výhradně jejich obsah, tak všichni zevnitř vidí dokonale ven.

identita značky v prodejen

Příklady, jak může vypadat umístění exteriérového poutače nebo áčkového stojanu před vaší kamennou prodejnou. Zdroje původních obrázků: freepik.com, freepik.com

Umístěte logo a název na dobře viditelné místo

Logo a název patří k nejzákladnějším faktorům tvorby identity značky. Jde o ukazatele, na základě kterých si spotřebitelé automaticky vyřizují vaše produkty a služby. I proto by měly být umístěny na dobře viditelném místě již před vstupem do vaší prodejny, resp. na ní. Mimochodem, pokud jste se ještě nepustili do přípravy úspěšného loga, které by vám pomohlo ve vašem podnikání, určitě vám doporučujeme, abyste se mrkli na náš kompletní návod na jeho vytvoření.

Klíčem k úspěchu vaší prodejny jsou detaily

Tím, že uděláte vše pro to, abyste dostali potenciální zákazníky do vaší prodejny, by však vaše snaha neměla končit. Identitu vaší značky by měly totiž všichni návštěvníci vidět, cítit a slyšet i uvnitř. Požadovaného efektu můžete dosáhnout ideální kombinací barev, vůní a hudby.

tvorba identity značky

Správná hudba

Věděli jste, že správná hudba dokáže nejen vylepšit identitu vaší značky, ale také přispět k příjemnému pocitu z nakupování?

Většina lidí přirozeně reaguje na hudbu. Každému se však může líbit jiný styl. Jak tedy zvolit tu správnou hudbu do vaší prodejny? Tajemstvím úspěchu je znát svou cílovou skupinu. Například, pokud jsou vaší cílovou skupinou mladí lidé, můžete pouštět moderní skladby, přičemž si můžete dovolit přidat i na hlasitosti. Na druhé straně, zralejší generaci dozajista potěší hudební tvorba přiměřená jejich věku.

Charakteristické barvy

Věděli jste, že barva zvyšuje rozpoznávání značky až o 80%?

Výběr správných barev je nesmírně důležitý, přičemž může mít na zákazníky psychologický dopad. Určité barvy totiž vyvolávají i určité emoce. Zatímco modrá barva se spojuje s důvěrou, zelená s klidem a fialová s kreativitou, tak oranžová evokuje přívětivost, žlutá optimismus a červená vzrušení, smělost a mládí. Vzhledem k tomu byste měli vybírat do vaší prodejny barvy, které jsou charakteristické právě pro vaši identitu.

Pronikavá vůně

Věděli jste, že vůně ovlivňují náladu a vnímání a mohou mít silný vliv na emoční reakce?

Výborným způsobem, jak posílit identitu značky, je docílit, aby si ji veřejnost spojovala s určitou vůní. Jaká vůně by mohla být charakteristická pro vaši značku? Byla by to relaxační levandulová nebo o něco pikantnější pro pány, případné jiná květinová pro dámy? Každopádně, "vaši vůni" by mělo být cítit už před prodejnou.

Dopřejte vašim zákazníkům nezapomenutelné zážitky

Co dodat na závěr? Dbejte na to, aby identitu značky dokonale znali i vaši zaměstnanci. Na základě toho budou moci přizpůsobit styl komunikace se zákazníky, zpříjemnit zákazníkům nakupování, a zvýšit tak úspěšnost prodeje. Kromě toho, zpříjemnit nakupování můžete vašim zákazníkům i správným osvětlením, případně doplňkovým osvětlením TOP produktů.

Vedle budování identity značky však nezapomínejte na to, že v každém případě by vám mělo jít především o vytvoření nezapomenutelných zážitků pro vaše zákazníky, kteří se k vám budou dozajista s chutí opakovaně vracet a doporučovat vás široko daleko.

nakupování v prodejně

Originální identita ve spojení se správně zvolenými prezentačními systémy může vést k celkovému navýšení tržeb ve vaší kamenné prodejně. Zdroj obrázku: freepik.com

 

Zdroje obrázků: freepik.com, vlastní zpracování

Zdroj titulního obrázku: freepik.com