Bannery mají v oblasti marketingu dlouhodobou tradici a neotřesitelnou pozici. I když se stále více klade důraz na online reklamu, tyto praktické a zároveň efektivní reklamní plachty neztrácejí na popularitě. Jak probíhá výroba bannerů v Plotbase?
Příprava tiskových dat na banner
Ještě před samotným výrobním procesem je důležité pochopit, jak připravit tisková data na banner. Absolutním základem je otázka kvality a rozlišení podkladů. Pokud má banner obsahovat nějaké obrázky, každý z nich musí být v dostatečné kvalitě s rozlišením 150 dpi. Kromě toho potřebujeme, aby byly texty a ostatní prvky grafiky převedeny na křivky. Jinak by se s grafikou nedalo pracovat a nemohli bychom ji předat dál do tisku.
Zapamatujte si: Když zhotovujeme bannery se zahnutými, zpevněnými kraji, do tiskových dat přidáváme i spadávky + 3 cm. Tím pádem musí být všechny podstatné prvky grafiky (obrázky, texty atd.) odsazeny od kraje minimálně 3 cm.
Výroba bannerů Plotbase
Tisk bannerů realizujeme na dva typy materiálů:
-
litý banner (520 g/m²),
-
mesh/síťovina (360 g/m²).
Oba typy médií mají své přednosti. Zatímco hlavní devizou litého banneru je odolnost a dlouhá životnost (až 5 let v exteriéru), mesh / děrovaná reklamní plachta efektivně propouští světlo. Oceníte to například v různých sportovních komplexech, na větrných místech nebo na lešení při rekonstrukcích budov.
Zajímavost: V případě našich bannerů Plotbase není nutná žádná dodatečná laminace pro zvýšení odolnosti či životnosti jako u fotek na plátno. Bannery totiž tiskneme profesionální technologií Agfa na stroji, který používá UV lampu pro zapékání inkoustu. To znamená, že banner je zalaminován pro nejvyšší odolnost vůči vlivům počasí, vyblednutí, oděrům či poškrábání již při samotném tisku.
Zpevnění okrajů
Absolutní většinu bannerů tiskneme tak, že jim zahýbáme okraje. Na kraj vytištěného banneru přilepíme speciální oboustrannou lepicí pásku. Třícentimetrový okraj následně přehneme dovnitř a dále přejedeme válečkem, aby byl dokonale hladký. Tento proces se nazývá zpevnění okrajů a můžete jej nalézt jako volitelnou položku na produktové kartě Bannery, reklamní plachty v našem e-shopu. Zpevněné okraje v zásadě představují dvě vrstvy banneru přilnuté k sobě, čímž se násobí odolnost materiálu. Proč se to ale dělá? Do zpevněných okrajů můžete upevňovat například šrouby.
Pozor! Při přímé instalaci (šroubování) banneru do zdi nebo předem připravené konstrukce doporučujeme použít alespoň podložky pro šetrnější zacházení a na pohled hezčí výsledek.
Osazení okrajů očky
Ještě lepšího estetického dojmu docílíte, pokud si při objednání banneru zvolíte i vyztužení okrajů očky. Zpevněné okraje vybavíme praktickými očky, přes které můžete pohodlně provlékat gumolano nebo jiný instalační materiál – aniž byste okraje prošroubovávali. V rámci velkých bannerů doporučujeme očkování okrajů po celém obvodu. Reklamní plachtu tak dokážete nejen pevněji připevnit, ale také lépe našponovat. U menších bannerů, kde nehrozí mačkání, postačí provedení oček v rozích.
Zajímavost: Když už je řeč o větších a menších bannerech, tak bannery tiskneme standardně na roli širokou 2,5 m a dlouhou 50 m. V případě zájmu o nadrozměrný banner však dokážeme zajistit spolehlivé přivaření více kusů banneroviny k sobě. Tím pádem je šířka i délka bannerů Plotbase prakticky neomezená, přičemž cena začíná již od 5,90 EUR bez DPH/m².
Zajímavé využití bannerů Plotbase
Bannery tištěné na PVC materiál můžete nejčastěji vidět na různých budovách a činžácích nebo vedle cest v rámci billboardů. Úplně běžně si zavěšují bannery se zpevněnými okraji a očkováním i podnikatelé a firmy na své kamenné provozovny. Banner tehdy plní roli reklamního poutače, který má kolemjdoucí nalákat dovnitř. Kromě toho se však bannery dají využít i méně tradičními, ale o to zajímavějšími způsoby. Přesvědčili jsme se o tom i z vlastní praxe. A naše zkušenosti možná inspirují i vás.
-
Upnutí do plakátových lišt – klasický plakát můžete nahradit odolnějším bannerem z PVC tehdy, když chcete vystavit grafiku například v exteriéru. Nemusíte se tak bát vlivů počasí.
-
Bannery na podlahu – při prezentacích v interiéru, kde nehrozí vylití tekutiny na banner (kvůli klouzání), můžete umístit bannery i na podlahu. Například při architektonických výstavách, které probíhají ve více místnostech, můžete přes půdorys budovy vyobrazený na banneru kreativně demonstrovat, kde se aktuálně nacházejí návštěvníci.